خبرهای کشاورزی

کاشت درختان خانگی در منزل

درختان مناسب برای ویلا
درختان فقط زیبایی ندارند بلکه به کمک سایه ای که ایجاد میکنند سبب خنک شدن حیاط منزل یا زمین و باغ می شوند . درختان با ایجاد میزان سایه در باغچه سبب تعیین رشد دیگر درختان و گیاهان موجود در باغچه می شوند. و می توانند زیبایی حیاط منزل و میزان نور را تحت کنترل خود بگیرند . پس در نظر گرفتن یک درخت خوب و مناسب برای کاشت دارای اهمیت است. هر چند که کود مناسب می تواند برای رشد این درختان بسیار حائز اهمیت می باشد.
درختان خانگی
معرفی انواع درختان مناسب برای حیاط منزل
  1. خرمالو
خرمالو بهترین درخت میوه برای کاشت در باغچه است. بهترین آب و هوا برای کاشت و رشد این درخت ، آب و هوای تقریبا گرمسیری است. درخت خرمالو از جمله میوه های نیمه گرمسیری به حساب میاید درخت خرمالو به مقدار آبیاری متوسط نیاز دارد. در تابستان به دلیل گرمای زیاد نیاز به آب بیشتری دارند.
  1. زیتون تلخ
این درخت جزء درختانی است که سایه اندازه خوبی دارد. گلهای بنفش آن در فصل بهار و اردیبهشت ایجاد می شوند و جلوه ای زیبا به درخت و باغچه می دهند. زیتونهای تلخ که در فصل تابستان ایجاد می شوند تشابه زیادی به زیتون دارند اما سمی و تلخ هستند و مدت زمان طولانی یعنی تا پاییز و زمستان بر روی شاخه ها قرار می گیرد.
زیتون تلخ نیاز به رطوبت زیادی ندارد و خشکی و گرما را به خوبی تحمل می کند خاک شنی خشک و عمیق ، خاک بسیار مناسبی برای این درخت است و برای آب و هوایی خشک و نیمه خشک بسیار عالی است.
  1. کاج
این درخت بیشتر برای ایجاد فضای سبز در پارک ها و جنگل های ساخته شده به درست انسان استفاده می شود . درخت کاج نسبت به نوع خاک زیاد حساسیت نشان نمی دهد و در هر نوع خاک مانند شنی، رسی رشد خوبی دارد آبیاری درخت کاج کم است . اصولا هفته ای یکبار آبیاری برای درخت کافی است
  1. اقاقیا
درخت اقاقیا دارای شاخه های آویزان است که در فصول مختلف مثل تابستان و در فصل بهار گل هایی به رنگ صورتی و سفید، ایجاد می کند . درخت اقاقیا به خشکی هوا ، آلودگی خاک و شوری آب بسیار مقاوم است و مناسبترین گیاه برای ایجاد سایه در حیاط است .
  1. سرو
درخت سرو جزء درختان همیشه سبز و زینتی است که به آبیاری کمی احتیاج دارد. و تا میزان بسیار زیادی به خشکی آب و هوا مقاوم است . خاک شنی و رسی برای رشد درخت سرو بسیار عالی است. در آب و هوای خشک و نیمه خشک مقاومت خوبی دارد و میزان کمی کود سوپر فسفات ساده برای این درخت کافی است، سرمای هوا را تا پانزده درجه زیر صفر تحمل می کند. نیاز به نور زیادی دارد و کاشت این درخت سبب کاهش فرسایش خاک می شود.

منبع :
+ نوشته شده در 1399/1/6ساعت 23:20 توسط پالایش کود | | تعداد بازدید : 59

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]