خبرهای کشاورزی

اصلاح کمبود آهن بوسیله کلات آهن

کود کلات چیست؟


چرا از فرم آهن باید استفاده می شود؟ با افزایش pH محیط در حال رشد از 6.2 ، آهن حتی اگر هنوز وجود داشته باشد در دسترس گیاه قرار می گیرد. کلاتها از نظر الکتریکی دارای مولکولهای آلی هستند که آهن را در خود نگه می دارند ، اما آهن را حتی اگر pH متوسط ​​در حال رشد زیاد باشد ، به گیاه می ریزد. براساس گفته مهندسین شرکت پالایش کود همه کلات ها به طور یکسان کار نمی کنند. براساس این انتشار ، "درک مدیریت pH برای گیاهان رشد یافته کامل" بهترین کلات برای آزادسازی آهن از بالاترین حد pH ، آهن-EDDHA است


کمبود آهن در گیاه ؟


پالایش کود علائم معمولی شامل کلروز بین دهی برگهای جدید (برگهای زرد با رگهای سبز) است. این علائم همچنین می تواند ناشی از سایر مشکلات گیاه ، کمبود ریز مغذی ها ، بیماری های ریشه ، آب زیاد و غیره باشد. بهترین راه برای اطمینان ، بررسی محصول برای بیماری ریشه گیاهان است. اگر سیستم ریشه سالم است ، پس از آن برای تأیید منبع ، رسانه ها و نمونه های بافت را برای آنالیز آزمایشگاهی ارسال کنید.



اصلاح کمبود آهن


اگر کمبود آهن تأیید شود ، دو دلیل احتمالی وجود دارد.


pH متوسط ​​در حال رشد بسیار زیاد است (بالاتر از 6.2). pH متوسط ​​در حال رشد را با تزریق اسید و / یا سوئیچ کردن به کود اسیدی با پتانسیل بالاتر اصلاح کنید.

کاربرد آهن کافی نیست. این امر با افزایش میزان کاربرد کود یا اضافه کردن سولفات آهن قابل اصلاح است ، اما اغلب استفاده از کلات آهن موثرتر است.

استفاده از کود های شیمیایی نظیر کود سوپر فسفات تریپل ، سوپر فسفات ساده ، کلات آهن ، کود اوره برای رشد درختان بسیار حیاتی می باشد .



+ نوشته شده در پنجشنبه 2 آبان 1398ساعت 11:21 توسط پالایش کود | | تعداد بازدید : 38

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]